In mijn school mag ik zijn wie ik ben
- Elk kind is uniek
- Diversiteit is een verrijking
- Empathische begeleidingsstijl
- Persoonlijkheid ontwikkelen
In mijn school ontdek ik mijn talenten en groeipunten en leer ik ermee omgaan
- Zelfkennis en zelfreflectie
- Uitdagingen aangaan
- Grenzen verleggen
- Inzetten van talenten
In mijn school voel ik me veilig en word ik “gezien en gehoord”
- Welbevinden is een basisvoorwaarde om te kunnen groeien.
- Luisteren naar elkaars noden en behoeften.
- Conflicthantering, herstelgericht en geweldloze communicatie
In mijn school mag, kan en durf ik mijn eigen ideeën en plannen vertellen en uitvoeren
- Ruimte voor vrij initiatief
- Ondernemingszin stimuleren
In onze school maken ouders, kinderen, begeleiders samen school
- Iedereen denkt en doet actief mee en we houden rekening met elkaar.
- Kinderparlement en klasraad
- Democratie
- Overleg en dialoog
- Ouderparticipatie en externen (naar eigen aanvoelen en kunnen)
In onze school brengen we de wereld binnen en verkennen de wereld rondom ons
- Ontdekkend leren vanuit de ervaring van ieder kind
- We scheppen een rijk milieu in onze klas en op school
- Klasdoorbrekende projecten
- Buitenactiviteiten, samenwerkingsprojecten
In onze school leren we door te proberen en te experimenteren
- We werken doelgericht maar het leerproces staat centraal
- Succceservaring doet groeien
In onze school weten we waarom we leren
- Zinvol werk
- Functioneel maken van de leerstof
In onze school durven we dingen in vraag stellen en oplossingen zoeken
- Opbouwend kritisch denken
- Vrije denkers
- Creativiteit
- Verantwoordelijkheidszin
In onze school willen we zorg dragen voor elkaar en de wereld
- Respect voor natuur, religie, elkaar, mezelf, materiaal, …
- Respectvolle en open houding naar mens en samenleving