In mijn school mag ik zijn wie ik ben

  • Elk kind is uniek
  • Diversiteit is een verrijking
  • Empathische begeleidingsstijl
  • Persoonlijkheid ontwikkelen
    ‍‍

In mijn school ontdek ik mijn talenten en groeipunten en leer ik ermee omgaan

  • Zelfkennis en zelfreflectie
  • Uitdagingen aangaan
  • Grenzen verleggen
  • Inzetten van talenten

In mijn school voel ik me veilig en word ik “gezien en gehoord”

  • Welbevinden is een basisvoorwaarde om te kunnen groeien.
  • Luisteren naar elkaars noden en behoeften.
  • Conflicthantering, herstelgericht en geweldloze communicatie

In mijn school mag, kan en durf ik mijn eigen ideeën en plannen vertellen en uitvoeren

  • Ruimte voor vrij initiatief
  • Ondernemingszin stimuleren

In onze school maken ouders, kinderen, begeleiders samen school

  • Iedereen denkt en doet actief mee en we houden rekening met elkaar.
  • Kinderparlement en klasraad
  • Democratie
  • Overleg en dialoog
  • Ouderparticipatie en externen (naar eigen aanvoelen en kunnen)

In onze school brengen we de wereld binnen en verkennen de wereld rondom ons

  • Ontdekkend leren vanuit de ervaring van ieder kind
  • We scheppen een rijk milieu in onze klas en op school
  • Klasdoorbrekende projecten
  • Buitenactiviteiten, samenwerkingsprojecten

In onze school leren we door te proberen en te experimenteren

  • We werken doelgericht maar het leerproces staat centraal
  • Succceservaring doet groeien

In onze school weten we waarom we leren

  • Zinvol werk
  • Functioneel maken van de leerstof

In onze school durven we dingen in vraag stellen en oplossingen zoeken

  • Opbouwend kritisch denken
  • Vrije denkers
  • Creativiteit
  • Verantwoordelijkheidszin

In onze school willen we zorg dragen voor elkaar en de wereld

  • Respect voor natuur, religie, elkaar, mezelf, materiaal, …
  • Respectvolle en open houding naar mens en samenleving